HR negyedShort

Adóbevallási tervezetekről, ki kapja meg, és hogyan?

A mai naptól, vagyis 2019. március 14.-től elérhetőek az adóbevallási tervezetek az ügyfélkapuval rendelkező felhasználóknak.

Kik is kapják meg a tervezetet? Még mielőtt erre rátérnék, fontos leszögezni, hogy ez tervezet, tehát nem a végleges! Mindenkinek FONTOS! átnéznie, s esetlegesen módosítani.

Na de akkor kiknek is készíti el a NAV a tervezetet:

munkavállaló, őstermelő, áfa fizetésére kötelezett magánszemély vagy egyéni vállalkozó.

Idén hozzávetőlegesen 5.6 millió tervezetet készített el a hivatal, ami igen komoly munka.

Most nézzük meg, hogy hogyan is juthatunk hozzá a tervezethez kitérve arra, hogy mi van akkor ha van ügyfélkapunk, és mi van akkor ha nincs.

Az elkészített tervezeteket a NAV március 15-től az ügyfélkapun keresztül, elektronikus formában teszi elérhetővé. Akinek nincs ügyfélkapuja, az adóbevallási tervezetének postázását március 18-án éjfélig kérheti. Az elkészült tervezeteket a NAV tértivevényesen április 30-ig küldi el postán az igénylőknek. Ehhez nem kell mást tenni, mint a rendelkezésre álló lehetőségek valamelyikét kiválasztva, eljuttatni a kérelmet a NAV-hoz.

Melyek ezek a lehetőségek? :

  1. SMS-ben  06 30/ 344 – 4304 ebben a formában : SZJA ADÓAZONOSÍTÓJEL ÉÉÉHHNN
  2. Formanyomtatványon, melyet a nav.gov.hu oldalról tölthetünk le,
  3. Levélben kötetlen formában,
  4. NAV telefonos tájékoztató rendszerén 1819, vagy 06 80 202 122
  5. NAV ügyfélszolgálaton személyesen

 

Tegyük fel van ügyfélkapunk. Ez a legegyszerűbb és leggyorsabb folyamat. Az alábbi weboldalon belépünk ügyfélkapunkon keresztül, s már meg is tekinthetjük az elkészült tervezetet.  (új ablakban nyílik meg)

https://eszja.nav.gov.hu

Mi van akkor, ha nincs ügyfélkapunk, de szeretnénk egyet magunknak? Kövessük az alábbi lépéseket.:

1. lépés: Regisztrálás

Ezt megtehetjük bármelyik okmányirodában, kormányhivatali ügyfélszolgálati irodában, a NAV ügyfélszolgálatán vagy külképviseleten.

Mire lesz szükségünk?

● személyazonosításra alkalmas igazolványra (személyi, útlevél, jogosítvány), amellyel igazolhatjuk a személyazonosságunkat,

● lakcímkártyára,

● e-mail-címre, amelyre megkapjuk az első belépéshez szükséges, egyszer használatos kódot.

2. lépés: Aktiválás

A kód megküldése után öt napon belül aktiválnunk kell a regisztrációt.

 

Reméljük hasznos volt cikkünk, kérjük oszd meg, hogy mások is tudjanak erről.

Related posts

Drasztikus üzemanyagár csökkenés szerdától

YooJooz

Tesla épp tankolás közben..hova kell ezt bedugni?

YooJooz

Mától az egész országban ingyenes a közterületi parkolás

YooJooz

Leave a Comment