HR negyedShort

Adóbevallási tervezetekről, ki kapja meg, és hogyan?

A mai naptól, vagyis 2019. március 14.-től elérhetőek az adóbevallási tervezetek az ügyfélkapuval rendelkező felhasználóknak.

Kik is kapják meg a tervezetet? Még mielőtt erre rátérnék, fontos leszögezni, hogy ez tervezet, tehát nem a végleges! Mindenkinek FONTOS! átnéznie, s esetlegesen módosítani.

Na de akkor kiknek is készíti el a NAV a tervezetet:

munkavállaló, őstermelő, áfa fizetésére kötelezett magánszemély vagy egyéni vállalkozó.

Idén hozzávetőlegesen 5.6 millió tervezetet készített el a hivatal, ami igen komoly munka.

Most nézzük meg, hogy hogyan is juthatunk hozzá a tervezethez kitérve arra, hogy mi van akkor ha van ügyfélkapunk, és mi van akkor ha nincs.

Az elkészített tervezeteket a NAV március 15-től az ügyfélkapun keresztül, elektronikus formában teszi elérhetővé. Akinek nincs ügyfélkapuja, az adóbevallási tervezetének postázását március 18-án éjfélig kérheti. Az elkészült tervezeteket a NAV tértivevényesen április 30-ig küldi el postán az igénylőknek. Ehhez nem kell mást tenni, mint a rendelkezésre álló lehetőségek valamelyikét kiválasztva, eljuttatni a kérelmet a NAV-hoz.

Melyek ezek a lehetőségek? :

  1. SMS-ben  06 30/ 344 – 4304 ebben a formában : SZJA ADÓAZONOSÍTÓJEL ÉÉÉHHNN
  2. Formanyomtatványon, melyet a nav.gov.hu oldalról tölthetünk le,
  3. Levélben kötetlen formában,
  4. NAV telefonos tájékoztató rendszerén 1819, vagy 06 80 202 122
  5. NAV ügyfélszolgálaton személyesen

 

Tegyük fel van ügyfélkapunk. Ez a legegyszerűbb és leggyorsabb folyamat. Az alábbi weboldalon belépünk ügyfélkapunkon keresztül, s már meg is tekinthetjük az elkészült tervezetet.  (új ablakban nyílik meg)

https://eszja.nav.gov.hu

Mi van akkor, ha nincs ügyfélkapunk, de szeretnénk egyet magunknak? Kövessük az alábbi lépéseket.:

1. lépés: Regisztrálás

Ezt megtehetjük bármelyik okmányirodában, kormányhivatali ügyfélszolgálati irodában, a NAV ügyfélszolgálatán vagy külképviseleten.

Mire lesz szükségünk?

● személyazonosításra alkalmas igazolványra (személyi, útlevél, jogosítvány), amellyel igazolhatjuk a személyazonosságunkat,

● lakcímkártyára,

● e-mail-címre, amelyre megkapjuk az első belépéshez szükséges, egyszer használatos kódot.

2. lépés: Aktiválás

A kód megküldése után öt napon belül aktiválnunk kell a regisztrációt.

 

Reméljük hasznos volt cikkünk, kérjük oszd meg, hogy mások is tudjanak erről.

Related posts

Jön a 400 órás túlóra keret

YooJooz

New Game websita, and store. – FreshGameNews.com

YooJooz

Benzinár csökkenés szerdától

YooJooz

Leave a Comment