Luxusnegyed

Megnyílt a Bentley Budapest

181204bentleybudapest1.jpg

Milyen a tipikus magyarországi Bentley vásárló? Cégvezető/cégtulajdonos, jellemzően 40-65 év közötti férfi, aki sok esetben céges autónak, és finanszírozással veszi meg álmai autóját. Na, ilyenből kell évente 15 főt találni, ami itthon az egyes modellek esetében a bruttó 90-100 millió forintos vételár ellenére egyáltalán nem ördöngösség.

Ebben persze van némi költői túlzás, de az biztos, hogy több a Bentley vevő, mint az autó. A korábban ígért 10 darabos kontingenssel szemben idén így is 15 autót kaptunk, de az a mennyiség autószalon nélkül is gazdára talált, sőt, már a jövő évi 15 darabos keret felére is van szerződés. Az elmondások alapján évente mintegy 40 darabot is gond nélkül el lehetne itthon adni, de hát ennyit nem kapunk.

A mondás szerint, ha 300 kilométer/óránál levillognak a német autópályán, akkor biztosan egy Bentley fog majd megelőzni.

A Bentley Budapest végül most, két évvel a projekt indulása után nyitotta meg kapuit a Szerémi úton. Igen, igen a Porsche Centrum mellett, a németeknek ugyanis szintén nagyon fut a szekere, így amikor bővíteni kellett azt a szalont, hozzácsaptak még plusz 180 négyzetmétert, ahol akár 3 darab is elfér a patinás brit márka modelljeiből. Az értékesítési darabszámokat látva a nyitás igencsak jó döntésnek bizonyult. Jövőre ráadásul szervizt is szeretnének, így nem kell majd Bécsbe vagy Prágába hordani az autókat, ami további jó pont.

[youtube https://www.youtube.com/watch?v=UN9pButxlCg&w=640&h=360]

Jelenleg mondjuk csak 2 modell fér el a szalonban – de a paletta teljes volt a parkolóban -, ebből mondjuk az egyik a múlt héten bejelentett GT Convertible, amelynek kulcsait az első tulajdonosok csak 2019 nyarán kapják majd meg. Ebből az autóból mindössze 3 darab található a kontinensen, és ebből bizony egy nálunk. A kabrióval egyébként a hölgyeket (is) célozzák, a tengerentúlon ebben a szegmensben kifejezetten erős a gyengébbik nem.
Itthon a GT kupé a sláger, de jól fogy a terepjáró is. A nyáron már volt leszállítás, és bizony többeknek is lesz magyar rendszámos Bentley a karácsonyfája alatt. Érdekesség, hogy az autók mintegy fele egyébként nem szlovák vagy német, hanem magyar rendszámot kap. Természetesen egy Bentley-re mindig várni kell, ha nincs túl sok egyedi kívánságunk lényegében a gyári visszaigazolástól mintegy 3 hónapot számítva már meg is kapjuk az autót. (A visszaigazolás itt fontos kitétel, ugyanis ez nem feltétlenül esik egybe azzal a dátummal, amikor megrendeljük az autót a márkakereskedésben.) A nálunk leszerződött modellek esetében az átlagos eladási ár nettó 220 ezer euró, több mint 70 millió forint körül alakul.
Ennyi pénzt ráadásul örömmel adnak ki a magyar burzsujok, ez ugyanis egyáltalán nem sok. Legalábbis, ha az Audi, BMW, Mercedes-Benz legdrágább modelljeit nézzük, akkor “alig drágább” a Bentley, ellenben van exkluzivítás. A Maybach például lényegében ma már csupán egy felszereltségi szint az S-osztály árlistájában. A Mercedes-Maybach S 650 az árlistában mindössze bruttó 65 millió forint, a különbség tehát 15-25 millió forint, ennyit pedig simán megér, hogy nem “tucatautót” vásárolunk. A kisebb darabszám miatt ráadásul jobb az értéktartás is.

Talán meglepő, de az autók jelentős részét bizony cégre vásárolják, és sokszor kérnek hozzá finanszírozási ajánlatot. Az ok prózai, egy nyereséges vállalkozás esetében bizony az adóoptimalizálásra is kitűnő egy Bentley, az áfa vissza is igényelhető (nyílt végű pénzügyi lízing esetén), a költségek pedig elszámolhatóak…

A pletykák szerint egyébként nem elképzelhetetlen, hogy Rolls-Royce szalon is nyíljon kis hazánkban.

Forrás: burzsuj.blog.hu

Related posts

Eladó a Liszkay Kúria!

YooJooz

Személyi asszisztenst kínál havi 99 euróért a Porsche

YooJooz

Itt élnek a villág dollármilliárdosai

YooJooz

Leave a Comment